Narzędzia
comment 1

Przegląd najpopularniejszych agregatorów treści dla projektantów i copywriterów

W dzisiejszym poście przyjrzymy się agregatorom treści. Można je podzielić
na dwie kategorie: agregatory newsowe (np. aplikacja iFider), które segregują
i dopasowują treści do zainteresowań użytkownika, (zwykle większe serwisy, z możliwością śledzenia poszczególnych kanałów/stron) jak i takie agregatory, na które każdy może podzielić się linkiem, a artykuły są segregowane względem popularności. I to właśnie o tym drugim typie będziemy dzisiaj pisać.  Wrzucanie swoich publikacji do agregatorów to jeden z wielu sposobów na wypromowanie np. produktu, firmy czy swojego bloga. Jeżeli content jest dobry – wiele ludzi go polubi, da łapki w górę, a nasz tekst przeczyta jeszcze więcej osób. Oczywiście
nie jest to takie proste i nie zawsze nasze treści wylądują na górze listy najpopularniejszych artykułów. Popularność contentu czasem uzależniona jest od godziny publikacji, a czasem od zwykłego szczęścia i zbiegu okoliczności. Przedstawiamy Wam najpopularniejsze agregatory, które warto odwiedzić
i podzielić się swoimi treściami. Staraliśmy się wybrać agregatory w pełni poświęcone tematyce designu czy copywritingu lub posiadające kategorie/możliwość dodania tagu.

Reddit

Chyba najbrzydszy interfejs wszech czasów, za to najpopularniejszy agregator treści na świecie! 😀 Na Reddicie pojawia się dosłownie wszystko. Na szczęście posiada podkategorie, dzięki czemu dodana przez nas informacja dotrze do kręgu ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem. Podkategorie o designie i liczbę osób śledzących możecie przejrzeć tutaj.

agregatory

Reddit

Webdesigner News

Bardzo fajny, trzymający wysoki poziom agregator treści o tematyce około projektowej, z kategorii takich jak: Web, Ux/Usability, Infographics, Typography, Resources czy Apps. Posty przed publikacją muszą zostać najpierw zatwierdzone. Webdesigner News może posłużyć Wam też jako baza inspiracji na kolejne posty, jeśli sami piszecie bloga – szybki rzut okiem na najbardziej popularne treści pozwoli Wam zapoznać się z trendami.

agregatory newsów

 

Webdesigner News

Designer News

Kolejny agregator tylko z treściami o projektowaniu, tym razem bez kategorii,
w odróżnieniu od Webdesigner News. Po zalogowaniu możemy dodawać własne treści, a jeśli to, co wrzuciliśmy spodoba się użytkownikom – wylądujemy w Topie 🙂

designer news

 

Designer News

Inbound

Gratka dla copywriterów i marketingowców, i chyba jedyny agregator poświęcony tej tematyce. Przed dodaniem pierwszego postu musimy się trochę narobić, czyli skomentować parę popularnych pozycji i wypełnić swój profil. Na Inbound nie tylko wypromujemy swoje posty, ale i zadamy nurtujące nas pytania z zakresu marketingu, czy rozpoczniemy dyskusje z innymi użytkownikami portalu. Popularne kategorie to : SEO, Copywriting, Content Marketing, Email, Branding, E-Commerce, B2B czy Startup Marketing.

agregatory treści

 

Inbound.org

Hacker News

Prosty agregator treści o tematyce Web designu, technologii i Web developmentu. Jest geeky. Dodawać newsy mogą tylko zalogowani użytkownicy.

news agregator

 

Hacker News

Pineapple.io

Jeśli piszecie o web developmencie i językach programowania możecie śmiało zainteresować się Pineapple.io. Na tym popularnym agregatorze znajdziecie trzy kategorie: tutoriale, narzędzia i „Assets”, czyli przydatne rzeczy. Dodając post musicie wybrać jedną z nich. Dodatkowo możecie wybrać do 5 tagów, w tym najpopularniejsze to: Javascript, Web Development, Web Design, CSS czy JQuery.

 

Pineapple.io

Stumble Upon

Stumble Upon, pozwala „natknąć się” na strony, które odpowiadają naszym zainteresowaniom. Wybierajmy kategorię (Np. Gadżety, Wnętrza, Fotografia, Photoshop, Design) i przeglądamy strony dodane do tej kategorii. Wszystko odbywa się na randomie, a my możemy głosować przez kciuk w dół lub w górę, czy wyświetlona strona nam się podoba czy też nie. Do Stumble Upon można dodawać własne treści i przypisać je do kategorii. A nuż ktoś się na nie natknie? 🙂

 

goot sites for developers

 

Stumble Upon

Digg

Digg to kolejny agregator, na którym umieścimy treści z kategorii: technologie, newsy, rozrywka, sport czy nauka. Link swojej strony czy post na blogu dodasz tutaj.

 

technology news

Digg

Delicious

Delicious to kolejny agregator, mniej popularny niż digg. Możemy dodawać swoje treści z wybranymi przez siebie tagami. Żeby ktoś dowiedział sie o tym, co publikujemy trzeba być mocno aktywnym użytkownikiem serwisu i zbierać followersów, co jest dość żmudnym zadaniem.

tools for designers

Delicious

Panda

Panda to rozszerzenie, które każdy projektant, manager i copywriter zajmujący się pisaniem o designie  powinien mieć na swojej stronie głównej. Kropka. Panda zasysa dane z najpopularniejszych serwisów i agregatorów o web designie, projektowaniu, web developmencie itp. Można wybierać spośród: Behance, Dribbble, Designer i WebDesigner News, Hacker News i wiele wiele więcej! Dzięki Pandzie  zaserwujecie sobie świeże dawki informacji i zapoznacie się
z najświeższymi newsami z interesującej Was dzieciny. Kto wie, może zobaczycie swój własny post w TOP na Designer News? 🙂

design news

Panda

Fark

Na Fark dodacie newsy z kategorii: Geek, Rozrywka, Sport, Bizness, Polityka czy Video.

agregator

Fark

Wykop

Najpopularniejszy polski agregator treści – Wykop. Podobnie jak Reddit, możecie wykopać wszystko. Czasem zasmuci Was fakt, co Polacy wykopują na sam wierzch 😉 Cóż, jest to jedyny tak popularny polski  serwis, dlatego warto dodać swoje video czy inne treści na Wykop. Opłaca się też być aktywnym użytkownikiem tej społeczności.

narzędzia dla projektantów

Wykop

 

Jak sami widzicie – polskich agregatorów jest jak na lekarstwo (żeby nie powiedzieć, że nie ma ich wcale) Piszecie po polsku czy po angielsku?
Jak promujecie swoje treści? 🙂

 

  • Był kiedyś jeszcze strims.pl ale jakoś umarł śmiercią naturalną. Wykop zdaje się też generuje coraz słabszy ruch.