W dzisiejszym poście przyjrzymy się agregatorom treści. Można je podzielić
na dwie kategorie: agregatory newsowe (np. aplikacja iFider), które segregują
i dopasowują treści do zainteresowań użytkownika, (zwykle większe serwisy, z możliwością śledzenia poszczególnych kanałów/stron) jak i takie agregatory, na które każdy może podzielić się linkiem, a artykuły są segregowane względem popularności. I to właśnie o tym drugim typie będziemy dzisiaj pisać. Wrzucanie swoich publikacji do agregatorów to jeden z wielu sposobów na wypromowanie np. produktu, firmy czy swojego bloga. Jeżeli content jest dobry – wiele ludzi go polubi, da łapki w górę, a nasz tekst przeczyta jeszcze więcej osób. Oczywiście
nie jest to takie proste i nie zawsze nasze treści wylądują na górze listy najpopularniejszych artykułów. Popularność contentu czasem uzależniona jest od godziny publikacji, a czasem od zwykłego szczęścia i zbiegu okoliczności. Przedstawiamy Wam najpopularniejsze agregatory, które warto odwiedzić
i podzielić się swoimi treściami. Staraliśmy się wybrać agregatory w pełni poświęcone tematyce designu czy copywritingu lub posiadające kategorie/możliwość dodania tagu.
Chyba najbrzydszy interfejs wszech czasów, za to najpopularniejszy agregator treści na świecie! 😀 Na Reddicie pojawia się dosłownie wszystko. Na szczęście posiada podkategorie, dzięki czemu dodana przez nas informacja dotrze do kręgu ludzi zainteresowanych danym zagadnieniem. Podkategorie o designie i liczbę osób śledzących możecie przejrzeć tutaj.
Webdesigner News
Bardzo fajny, trzymający wysoki poziom agregator treści o tematyce około projektowej, z kategorii takich jak: Web, Ux/Usability, Infographics, Typography, Resources czy Apps. Posty przed publikacją muszą zostać najpierw zatwierdzone. Webdesigner News może posłużyć Wam też jako baza inspiracji na kolejne posty, jeśli sami piszecie bloga – szybki rzut okiem na najbardziej popularne treści pozwoli Wam zapoznać się z trendami.
Designer News
Kolejny agregator tylko z treściami o projektowaniu, tym razem bez kategorii,
w odróżnieniu od Webdesigner News. Po zalogowaniu możemy dodawać własne treści, a jeśli to, co wrzuciliśmy spodoba się użytkownikom – wylądujemy w Topie 🙂
Inbound
Gratka dla copywriterów i marketingowców, i chyba jedyny agregator poświęcony tej tematyce. Przed dodaniem pierwszego postu musimy się trochę narobić, czyli skomentować parę popularnych pozycji i wypełnić swój profil. Na Inbound nie tylko wypromujemy swoje posty, ale i zadamy nurtujące nas pytania z zakresu marketingu, czy rozpoczniemy dyskusje z innymi użytkownikami portalu. Popularne kategorie to : SEO, Copywriting, Content Marketing, Email, Branding, E-Commerce, B2B czy Startup Marketing.
Hacker News
Prosty agregator treści o tematyce Web designu, technologii i Web developmentu. Jest geeky. Dodawać newsy mogą tylko zalogowani użytkownicy.
Pineapple.io
Jeśli piszecie o web developmencie i językach programowania możecie śmiało zainteresować się Pineapple.io. Na tym popularnym agregatorze znajdziecie trzy kategorie: tutoriale, narzędzia i „Assets”, czyli przydatne rzeczy. Dodając post musicie wybrać jedną z nich. Dodatkowo możecie wybrać do 5 tagów, w tym najpopularniejsze to: Javascript, Web Development, Web Design, CSS czy JQuery.
Stumble Upon
Stumble Upon, pozwala „natknąć się” na strony, które odpowiadają naszym zainteresowaniom. Wybierajmy kategorię (Np. Gadżety, Wnętrza, Fotografia, Photoshop, Design) i przeglądamy strony dodane do tej kategorii. Wszystko odbywa się na randomie, a my możemy głosować przez kciuk w dół lub w górę, czy wyświetlona strona nam się podoba czy też nie. Do Stumble Upon można dodawać własne treści i przypisać je do kategorii. A nuż ktoś się na nie natknie? 🙂
Digg
Digg to kolejny agregator, na którym umieścimy treści z kategorii: technologie, newsy, rozrywka, sport czy nauka. Link swojej strony czy post na blogu dodasz tutaj.
Delicious
Delicious to kolejny agregator, mniej popularny niż digg. Możemy dodawać swoje treści z wybranymi przez siebie tagami. Żeby ktoś dowiedział sie o tym, co publikujemy trzeba być mocno aktywnym użytkownikiem serwisu i zbierać followersów, co jest dość żmudnym zadaniem.
Panda
Panda to rozszerzenie, które każdy projektant, manager i copywriter zajmujący się pisaniem o designie powinien mieć na swojej stronie głównej. Kropka. Panda zasysa dane z najpopularniejszych serwisów i agregatorów o web designie, projektowaniu, web developmencie itp. Można wybierać spośród: Behance, Dribbble, Designer i WebDesigner News, Hacker News i wiele wiele więcej! Dzięki Pandzie zaserwujecie sobie świeże dawki informacji i zapoznacie się
z najświeższymi newsami z interesującej Was dzieciny. Kto wie, może zobaczycie swój własny post w TOP na Designer News? 🙂
Fark
Na Fark dodacie newsy z kategorii: Geek, Rozrywka, Sport, Bizness, Polityka czy Video.
Wykop
Najpopularniejszy polski agregator treści – Wykop. Podobnie jak Reddit, możecie wykopać wszystko. Czasem zasmuci Was fakt, co Polacy wykopują na sam wierzch 😉 Cóż, jest to jedyny tak popularny polski serwis, dlatego warto dodać swoje video czy inne treści na Wykop. Opłaca się też być aktywnym użytkownikiem tej społeczności.
Jak sami widzicie – polskich agregatorów jest jak na lekarstwo (żeby nie powiedzieć, że nie ma ich wcale) Piszecie po polsku czy po angielsku?
Jak promujecie swoje treści? 🙂